CLUBHUISREGLEMENT

Algemeen
De clubhuiscommissie is verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken in het clubhuis en op het terras van tennisvereniging Breakpoint’83, in de gemeente Oss. Verder is de commissie ook betrokken bij de organisatie van diverse evenementen, zoals bepaalde toernooien(senior en junior), KNLTB-competitie avonden, feestavonden en recepties welke een relatie hebben met TV Breakpoint’83.

Tijdens de evenementen, waarbij het clubhuis en Baan 7, open is gelden dezelfde regels als in de horeca. Dit omdat onze vereniging gebruikt maakt van een volledige horeca vergunning. Er mag in Baan 7 niet worden gerookt. Dit geldt ook voor de E-sigaret (per 1 juli 2020) !

Eén van de randvoorwaarden is de aanwezigheid van een bardienst welke niet actief mag tennissen tijdens zijn dienst. De inkoop en voorraadbeheer wordt door de clubhuiscommissie verzorgd. Het clubhuis is in principe geopend van maandag tot en met vrijdag vanaf 19:30 uur tot 23:30 uur. Baan 7 is op zaterdag en zondag open als er tennis/padelevenementen zijn. Afhankelijk van de periode van het jaar kunnen andere openingstijden gelden.

Het clubhuis wordt bemand door de eigen leden, om de kosten zo laag mogelijk te houden, maar ook om een grotere betrokkenheid bij de club te bewerkstelligen. Alle seniorleden zijn verplicht bardienst te draaien. De leden worden ingedeeld door twee leden van de clubhuiscommissie. Deze twee leden zijn bereikbaar via bardienst@breakpoint83.nl (Zie ook onze website www.breakpoint83.nl onder “Commissies/Clubhuis”. Via e-mailkunt u eventuele beperkingen of voorkeuren doorgeven omtrent het indelen van uw bardienst. Denk bijvoorbeeld aan avonden dat u niet kunt in verband met uw werk of studie.Deze bardienstindelers zijn slechts verantwoordelijk voor de indeling en niet voor het regelen van vervanging en/of ruilen. (Zie hieronder voor meer informatie).

Bardienst
Volgens artikel 5 lid 1 van het huishoudelijk reglement zijn alle seniorleden verplicht om jaarlijks bardiensten te draaien. In de praktijk komt het erop neer dat iedereen maximaal 2 keer per jaar bardienst heeft. Nieuwe leden worden de eerste keer ingedeeld met iemand die al langer lid is van T.V.Breakpoint’83. Dit is om wegwijs te worden gemaakt in het clubhuis.

Het bardienstrooster wordt ruim van tevoren via e-mail toegezonden, zodat u rekening kunt houden met eventuele andere afspraken.
Tip: Noteer de datum dat u bardienst heeft meteen in uw agenda (papier of digitaal). Dit voorkomt een hoop teleurstelling bij de op die dag/avond tennissende Breakpointleden. Ruilen met een ander lid is toegestaan, mits het betreffende weekhoofd hiervan in kennis is gesteld. U kunt hiervoor het bardienstrooster gebruiken, maar ruilen met een Breakpointlid, dat niet op het rooster staat, mag natuurlijk ook. U blijft echter zelf verantwoordelijk voor het invullen van de voor u geplande bardienst en niet het betreffende weekhoofd of de clubhuiscommissie. Indien u bardienst heeft bent u op dat moment de gastvrouw of -heer van de club. Als bardienst wordt u geacht ervoor te zorgen, dat de bar, de keuken en de voorraadruimte er ordentelijk en schoon uitzien. Om u van de nodige informatie te voorzien is er in het clubhuis (achter de bar) een (witte) instructie map aanwezig met de handleidingen van de keukenapparatuur, muziekinstallatie, televisie, tapinstallatie(wisselen van de fusten) en diverse barinstructies en er staat beschreven welke werkzaamheden er van u worden verwacht, zowel tijdens de bardienst als bij het sluiten van de bar. Hierbij moet u denken aan het schoonmaken van de bar, het opruimen van glaswerk, het aanvullen van de drankvoorraad, het legen van prullenbakken, etc.

Bardienst tijdens KNLTB-competitietennis/padel

Als er tijdens uw bardienst KNLTB-competitietennis/padel plaatsvindt, dan zijn de leden van de thuisspelende teams verantwoordelijk voor het opruimen en schoonmaken van hun gebruikte/meegebrachte spullen en materialen. Spreek de desbetreffende teams hier direct op aan bij binnenkomst zodat zij weten wat er van hun verlangt wordt.

Tijdens deze avonden mag er alcohol geschonken worden tot 01.00 uur en daarna tot 01.30 uur alleen alcoholvrije dranken. Tevens moet iedereen om 01.45 uur Baan 7 hebben verlaten, omdat om 02.00 uur het alarm automatisch inschakelt voor het gehele pand (dus ook de hal en kleedkamers!). Het is verstandig om deze tijden aan te kondigen middels een mededeling naar iedereen door te zeggen: laatste ronde. Het is vanzelfsprekend, dat hygiëne een belangrijke rol speelt. Wij verzoeken u de instructiemap goed door te lezen en er ook naar te handelen, zodat een goede hygiëne gewaarborgd blijft, wat in het belang is van ons allemaal. Aan het einde van de dag/avond moet er ook een “dagstaat” worden uitgeprint en deze moet men inleveren bij het weekhoofd/sleutelhouder, tegelijk met de omzet.

Alarminstallatie

Het clubhuis is beveiligd d.m.v. een alarminstallatie. Het is van groot belang te handelen zoals vermeld op de instructiekaart, welke in de witte map zit achter de bar. Lees deze tekst goed door om vals alarm te voorkomen. Belangrijk:

  • Voor het inschakelen van het alarm moet u eerst alle schuifdeuren sluiten en ook de deur naar het drankvoorraadhok en van de stoelenberging. (sleutels in het kastje boven de vaatwasser in de keuken).
  • Ruim de inhoud van de vaatwasser op en zorg dat deze zijn schoonmaakprogramma heeft gedraaid, zodat de volgende bardienst met een schone vaatwasser kan beginnen (zie lijst naast de vaatwasser).
  • Na het inschakelen van de alarminstallatie, sluit u de toegangsdeur binnen 30 seconden en draait deze op slot met de sleutel.
  • Wacht buiten tot het piepen is gestopt (inschakelvertraging van 1 minuut).
  • Stopt het piepen niet, dan is er een alarmzone nog niet gesloten (er is een deur open of er is een deur niet op slot). Dit kan binnen en buiten zijn.
  • Iets vergeten? Eerst weer het alarm uitschakelen voor verdere acties.
  • Mocht u onverhoopt toch alarm veroorzaken, loop dan niet weg, maar blijf bij de telefoon en wacht tot er wordt gebeld door de meldkamer van het beveiligingsbedrijf. Voor eventuele vragen en/of opmerkingen kunt u altijd terecht bij een van de hier onder genoemde bestuursleden van tennisvereniging Breakpoint’83. PvZ72020 Deze personen dragen zorg over de beveiliging van het clubhuis.

Hans Gruntjes via tel.nr 0412-648626/06-19383646
Peter van Zuylen 0412-642708/06-24504139

Regels bij gebruik Baan 7, zonder reguliere bardienst

Het komt regelmatig voor dat er groepjes leden van T.V.Breakpoint’83 gebruik maken van Baan 7 zonder dat er een reguliere bardienst aanwezig is. Deze hebben geen sleutel maar gaan deze halen bij een sleutelhouder. Er word dan eerst een partijtje getennist en daarna gekletst onder het genot van een drankje en een zelf meegebracht hapje. Aan het eind van de avond wordt het geld bij de desbetreffende weekhoofd/sleutelhouder afgegeven en deze zorgt er voor dat de omzet bij de penningmeester terecht komt. Dit gebeurt al jaren bij onze vereniging en wij zijn dan ook erg trots dat dit zo kan binnen T.V.Breakpoint’83. Echter zijn per 1 januari 2015 enkele regels aangepast met betrekking tot het gebruik van Baan 7 , zonder aanwezigheid van een reguliere bardienst. Als er een groepje gebruik wil maken van Baan 7 laat dit dan te allen tijde weten aan de voorzitter van de clubhuiscommissie! Dit doet u door een mailtje te sturen naar clubhuiscommissie@breakpoint83.nl . Deze persoon laat u weten of Baan 7 die dag/avond vrij is en dat u tevens verantwoordelijk bent voor de gang van zaken betreffende die dag/avond. Als u op door de week overdag gebruikt maakt van Baan 7 dan laat u een “print” van de dagstaat en het geld achter in de kassa zodat de bardienst deze later die avond kan meenemen met de dagomzet. Aan het einde van de avond moet er ook een “dagstaat” worden uitgeprint en deze moet men inleveren bij het weekhoofd/sleutelhouder, tegelijk met de omzet. Hierdoor hebben wij als bestuur een stukje sociale controle en in geval van calamiteiten weten we wie er verantwoordelijk is geweest voor die dag/avond. En kunnen wij desbetreffende persoon hier op aanspreken. Tevens komt de inkoop ook niet voor verassingen te staan met betrekking tot de voorraad. Een verzoek is om de boel netjes en schoon achter te laten (vuilnis in de bakken, vaatwasser leeg en schoon, verlichting uit, bar schoongemaakt met een sopje, en geen eigen spullen bewaren in de koelkast. Neem deze mee naar huis of gooi ze weg).

Het komt regelmatig voor dat één van bovengenoemde punten niet is gebeurd. Dit is erg storend voor de volgende bardienst en/of de interieurverzorgster van T.V.Breakpoint’83. Regelmatig lijken de leden van de Clubhuiscommissie wel een opruim dienst. Laat Baan 7 achter alsof u thuis bent. Dat is voor een ieder wel zo prettig. Voor verdere instructies kijkt u in de witte map achter de bar of neemt u contact op met ondergetekende.

Namens het bestuur van T.V.Breakpoint’83,
Peter van Zuylen

Nieuwsberichten vanuit de Clubhuiscommissie

BreakPoint Open 2021 gaat niet door

22 januari 2021|0 Comments

Het bestuur van T.V. Breakpoint'83 heeft - samen met Breakpoint Open commissie - een zeer moeilijke beslissing genomen: Het vijfentwintigste Breakpoint Open van Aalst Elektro toernooi (in week 11) gaat niet door. Kijkend naar de [...]

Oproep IVA-Cursus

4 september 2020|0 Comments

(Voor diegenen die nog niet in het bezit zijn van dit certificaat) IVA = Instructie Verantwoord Alcohol schenken Wanneer je bardienst draait is de kans aanwezig dat je alcohol gaat schenken. In Baan 7 [...]

  • Coronamaatregelingen 2

CORONA – UPDATE

30 januari 2020|0 Comments

Beste Breakpointers, Na een hele dag vergaderen heeft de regering besloten om een avondklok in te stellen. Deze gaat in op zaterdag 23 januari om 21.00 uur. Als bestuur vertrouwen we erop dat u uiterlijk [...]